Televiziunile din Romania dorm?

De cateva zile ma aflu in bella Italia si cum dimineata am timp liber mai stau si vizionez programele TV de aici, lasati-ma sa va spun ca am ramas placut impresionanta de ceea ce am vazut.
Dimineata aproximativ toate programele au desene si ma gandesc ca poate au sesizat ca toti copii sunt in vacanta acum si au hotarat sa acopere intervalul orar 8-12, dar nu numai programele sunt pentru cei mici, ci si spoturile, majoritatea avand in prim plan jucarii plus lucruri practice, avand in vedere ca in septembrie incepe anul scolar sunt foarte multe reclame cu ghiozdane, penare si alte chestii ce privesc aspectul scolar al anului.
Probabil ca majoritatea dintre voi stiti ca italienii au o „obsesie” (cam mult spus, dar stiu ca sunt innebuniti) dupa ghiozdanele foarte mari si probabil ca unii dintre voi ati si avut unul, eu una am avut si mi-a fost de ajutor in gimnaziu cand purtam majoritatea cartilor si caietelor dupa mine. Apropo de asta tin minte ca acel caiet pe care scriam la scoala se numea maculator, mama ce-mi place denumirea.
Am sa continui prin a va spune ca si programul filmelor de seara este cu totul altul, aseara spre exemplu am urmarit un film de actiune destul de bun si am mai urmarit si Heroes. Televiziunea de la noi care ma dezamageste cel mai tare in aceasta privinta este PROTV-ul, pentru ca atunci cand au spart gheata, au avut o grila de programe foarte buna si chiar era o placere sa stai in fata televizorului. Acum, nu mai pot spune acest lucru, numai filme din 1990 cu subiecte care mai de care aberante. Singurul serial pe care-l mai urmaresc la ei este „Un barbat si jumatate”. Au avut anul trecut o tentativa de revenire cu difuzarea serialului „Prison Break”, deja vazusesem si seria 2, dar am spus ca e un inceput, am ramas totusi cu un gol, pentru ca au incetat si de atunci nu au mai incercat nimic nou.
O alta televiziune care probabil a vrut sa incerce marea cu degetul este PrimaTV, care a inceput difuzarea serialului LOST, nu stiu cat de bine va fi avand in vedere ca majoritatea au vacanta sau isi iau concediu, dar probabil se va vedea in ratingul lor.
Anul trecut am mai fost in Italia si am vazut Kyle XY, Heroes (seria 1), LOST si multe alte seriale din acestea, care sa fim sinceri, dar dau dependenta. Ajunsa acasa am incercat sa vad daca si televiziunile de pe teritoriu mioritic au adoptat o astfel de startegie, dar spre dezamagirea mea singura posibilitate ramasese reteaua.
Stiti ca cei ce difuzeaza matinale au mult mai mult de castigat decat cei ce dau filme in reluare pana-ti vine sa inchizi televizorul? De ce spun asta? Pai se vede: au telefoane in direct, concursuri si multe alte lucruri ce scot in evidenta acest lucru. Acum a mai ramas TVR2, TVR1 si poate alte cateva doua ce au emisiuni matinale, dar in rest liniste si pace.
Probabil ca va intrebati de ce am ales sa scriu despre acest subiect. Am sa rapund la obiect, pentru ca m-am saturat ca unii producatori sa doarma pe ei, batandu-se in piept cu niste raiting-uri fictive (sau nu), dar care nu reprezinta nici macar 10% din piata globala.
Raman insa incantata de faptul ca unii vand tot ce pot in cel mai bun (sau nu) mod cu putinta produse de nisa. Nu stiu inca daca legislatia de la noi permit reclamele pentru produse ce se adreseaza piticilor, avand in vedere ca au mereu un cuvant de spus in ceea ce priveste cumparaturile parintilor, in orice caz am sa cercetez acest aspect.
Am sa pun mai jos un spot pentru baietei si fetite ca sa va faceti o idee si probabil am sa fac doua sondaje sa vad ce parere aveti.


2 comentarii:

ines spunea...

Vaaaaiii... mi-am amintit de desenele de pe Italia1 la care ma uitam cand eram mica. Stiam pe de rost toate melodiile, stiam si italiana. Vreau Italia 1 inapoi!!!

Ioana spunea...

@Ines: Sa stii ca am mai vorbit cu prietenii mei si se pare ca e o stare generala, adica toate lumea vreau Italia 1 inapoi. Si eu am invatat italiana tot cu ajutorul desenelor :)