Beycity – un adevăr dureros pentru unii?

Pentru că citeam ieri în Managementul marketingului despre diversificarea activităţii unei firme cu exemple pe câteva companii de succes precum Starbucks, Merck, NBC, Walt Disney şi altele pe care vă las să le descoperiţi singuri citind cartea şi pentru simplu fapt că mi-au sărit în ochi panourile publicitare din oraş am ales să aduc la lumină un nou post.
Beycity este un nou proiect iniţiat de către cei de la Beyler şi se vrea a fi un asamblu rezidenţial de blocuri. Ceea ce mi s-a părut foarte interesant este faptul că sunt singurii de pe piaţa locală ce vin cu o strategie de atragere a clienţilor şi anume prin introducerea unui concurs (cei ce vor achiziţiona un apartament vor intra automat într-o tragere la sorţi pentru 20 de autoturisme).
În Galaţi mai există astfel de proiecte la momentul actual, dar prea puţin promovate şi am să exemplific, câteva au 3-4 panouri publicitare şi poate spoturi radio, tot în cartea de care aminteam mai sus, autorii susţin că potenţialii clienţi pot fi la un moment dat sufocaţi sau plictisiţi de banalele modalităţi de promovare şi canale prin care se realizează acestea, de aceea o companie/firmă/instituţie trebuie să ia în considerare şi introducerea de noi modalităţi ce pot stimula creşterile (şi aici nu mă refer doar la vânzări). Pentru că aminteam mai sus de Starbucks am să scot în evidenţă strategia folosită de către ei: în primul rând au scos compilaţii pe CD-uri; carduri în colaborare cu cei de la Visa; acces la Internet de mare viteză. Exemplele pot continua şi poate unii o să considere că nu am dat cele mai bune exemple, însă am să vin să le spun că eu nu vreau să dau exemple/soluţii ce se pliază perfect pe activitatea unei companii pentru că nu sunt eu cea mai în măsură, există specialişti în sensul acesta şi mai ales există informaţie cât cuprinde, eu am ales carte, dar sunt sigură că nu este singura sursă valabilă.
Am pus această imagine pentru că ideea de diferenţiere faţă de concurenţă mi s-a părut potrivită pe acest segment.


Aproape că era să uit un lucru ce mi se pare esenţial, ca şi producător de uşi metalice, uşi de interior şi tâmplărie PVC, Beyler va avea grijă să doteze apartamentele cu produsele sale.
Beyler este numele din spatele acestui proiect şi proprietarul este turc. Vă miră sau nu, e încă o învăţătură că dacă vor pot să vândă tot ce-şi propun şi nu mă refer strict la afaceri ci şi la turism pentru că sunt foarte cordiali, amabili şi dispuşi să-ţi dea orice, atât timp cât te face să te simţi bine şi asta se vede în vânzări. Apropo de asta stau şi mă întreb de ce „patronii” (nu prea-mi place acest termen) români nu s-au gândit şi ei la asta şi mai ales de ce nu vin şi ei măcar cu o contra-ofertă măcar la fel de bună? Dar poate nu e destul de târziu şi se vor trezi din comoditatea în care se complac unii. Până una alta salut spiritul de întreprinzători al turcilor şi aştept să văd care va fi evoluţia proiectului.

2 comentarii:

Claudiu M.B. spunea...

Trebuie sa tii cont aici de o chestie si anume ca turcii daca se pricep bine la ceva acel lucru se numeste sa vanda...mai este vorba shi de mentalitate, strategii ... mai multi factori trebuie luati in considerare aici..Oricum este o initiativa laudabila si care s-ar putea sa invete si pe altii.

Ioana spunea...

Pai tocmai de asta am ales sa public acest articol pentru ca imi place modul lor de a vedea unele lucruri ;)