Fursecuri cu ciocolata

Inspirata fiind de reteta lui Diamond, si anume de fursecurile cu stafide, am decis sa adaptez putin reteta adaugand cacao, ciocolata si multa, multa iubire. Rezultatul final nu a rezistat prea mult pe masa :-)

Aceste fursecuri sunt nemaipomenite si merg luate la pachet sau savurate alaturi de o cana de ceai, lapte sau de ce nu chiar cafea.

Ingrediente:
  • 225 grame de margarina;
  • 350 grame de zahar;
  • 350 grame de faina;
  • o ciocolata;
  • 6 albusuri;
  • 25 grame de zahar vanilat;
  • esenta de rom;
  • esenta de vanilie;
  • 2 linguri de cacao;
  • un praf de scortisoara;
  • un praf de sare.
 Se bat margarina si zaharul pana ce devin cremoase. Eu sincera sa fiu am incalzit putin margarina ca sa aiba o consistenta mai maleabila.


Se bat albusurile spuma cu un praf de sare, un praf de scortisoara si zaharul vanilat.


Se adauga peste margarina cremoasa spuma de albusuri obtinuta si faina.


Se amesteca bine pana se obtine o pasta omogena.


Peste aceasta pasta vom adauga doua linguri de cacao, esenta de rom si de vanilie si ciocolata noastra topita (eu am topit-o la cuptorul de microunde cam un minut si jumatate, insa aveti grija pentru ca daca o tineti prea mult s-ar putea sa o ardeti).


Acum ca am terminat aluatul nostru dragalas, nu va mai trebuie decat un instrument de facut forme si multa rabdare pentru ca va dura ceva vreme.


Ramane la alegerea vostra daca veti volosi un vas uns cu margarina sau hartie de copt, insa eu am optat pentru hartie de copt pentru ca e mai comod si mai rapid. Tava din imagine are cativa ani buni in spate si nu este tocmai estetica, dar eu una nu as renunta la ea nici in ruptul capului.


Va sfatuiesc sa puneti "galmele" cat mai departe una fata de cealalta pentru ca se intind si se vor lipi, iar cuptorul l-am aprins cu 10 minute inainte de a baga tava in cuptor.

Asa arata rezultatul final:



Le puteti pune in cutii si servi chiar si la cateva zile distanta fara niciun fel de problema.

Le-am incercat si pe cele cu stafide si pe acestea si va recomand din tot sufletul sa incercati cele doua retete pentru ca sunt extraordinar de gustoase.

Pana data viitoare va urez spor la prajiturit!

Cu drag,
Ioana

Niciun comentariu: