Tactici de a soca publicul in advertising

In marketingul social cheia consta in impresia pe care o lasi auditorului. Succesul campaniilor se bazeaza pe reactiile celor ce-ti vad spre exemplu afisele. Poate publicul sa si-l reaminteasca? Este o impresie pozitiva sau nu? Misiunea oamenilor din publicitate este sa emita mesaje care vor ramane, chiar daca uneori socheaza prin duritate.



Am ales un print pentru o campanie antifumat. Dupa cum puteti realiza si voi este destul de dura, mai ales ca fumul seamana perfect cu o punga pe capul copilului. Intentia este de a trage un semn de alarma. Trebui sa ne indreptam atentia fata de cei din jurul nostru pe care actiunile noastre ii pot afecta intr-un mod dramatic. Ceea ce atrage atentia in acest caz este imaginea.

Pe cati oare i-ar determina sa actioneze?


Iata o alta campanie care tinde sa traga un semnal de alarma asupra ingrijoratoarei situatii ce tinde sa se extinda de la o zi la alta: obezitatea. Pai daca stam sa analizam aceasta imagine mesajul este clar, pana la urma mancarea te va ucide, preia initiativa si nu te mai amagi. Campania cuprinde si alte astfel de printuri, dar acesta mi se pare cel mai relevant.





Am gasit doua campanii ce merg exact pe aceiasi idee ce mi se par pur si simplu geniale. Tot pe antifumat m-am axat pentru ca tind sa devina din ce in ce mai socante si de bine inchegate in formularea mesajelor. Aceste doua imagini indica faptul ca indiferent de clasa sociala sau mediu, tigara te consuma incet-incet tinzand spre a te distruge in final. Am spus indiferent de clasa sociala, pentru ca in prima imagine mediul si mainile doamnelor denota o anumita eleganta si rafinament.

In concluzie, daca mesajul poate fi acelasi, creativitatea da un plus de valoare si o nota de originalitate, astfel incat mesajul tau poate ajunge unde trebuie si poate in cele din urma sa determine luarea unei decizii.

Niciun comentariu: