Porsche: mai mult decat un vis, un ideal

La un moment dat cei de la AdCritics au lansat un concurs ce avea in prim plan o parte din campania celor de la Jeep. Mi s-a parut atat de interesanta ideea pe care au mers incat mi-a ramas intiparita in memorie, drept una remarcabila.

Ideea e ca am facut un studiu de caz pe intreaga campanie „Have fun out there” pentru un nou curs, asa ca momentan am sa renunt la detalii pentru ca vreau sa vad rezultatul final pe care-l voi obtine. Ceea ce am descoperit este ca ei au mers mai mult pe marketing experimental, adica pe legatura dintre experientele pe care le-au trait clientii lor si brand. Cred cu tarie in acest tip de campanie pentru ca sunt de parere ca trebuie sa-ti cunosti clientul inainte de toate, de aceea vedem in jurul nostru o indreptare din ce in ce mai acuta spre client.

Ar fi inutil sa adaug ca si-au invitat clientii sa posteze imagini cu masinile pe care le detin, implicand retele sociale precum Flickr, YouTube sau Facebook? O sa spuneti, da bine si ce au reusit cu asta? Au reusit sa creeze o comunitate, sa-si identifice clientii si sa deschida un dialog cu acestia. Puteti da un singur click sa vedeti cam cum arata o astfel de comunitate, eu una am ramas placut surprinsa. Strategia pe care au mers, pare a se identifica mai mult cu mesajul campaniei: „Jeep people don’t collect things, they collect experiences”.

Iata unul din printurile campaniei:


Acum insa am dat de un frumos spot (daca-l pot numi asa) pe YouTube:



Fara cuvinte? Si eu ma simt la fel, este absolut minunat. Mie una mi-a readus in minte ceea ce vroiam eu pe la 11 ani: „cand o sa fiu eu mare, am sa fiu director de banca si cu primul salariu imi iau BMW”. Copilaros, nu? Dar cati dintre noi nu ne-am dorit o anumita masina? Ideea lor este pur si simplu Porsche este greu de uitat, e mai mult decat dragoste la prima vedere, iar cu cat cresti cu atat poti fi mai aproape de ea.

Pare cam lung totusi si din cate am vazut la sfarsit afiseaza anumite informatii tehnice, deci cred ca merge mai mult pe informarea publicului tinta. Oricum jos palaria pentru concept.

In concluzie, daca unii se bazeaza pe atasamentul fata de produs, alti merg mai mult pe latura sentimentala, chiar daca in ambele cazuri vorbim de masini nu tocmai accesibile, ultima varianta fiind un adevarat rasfat.

Niciun comentariu: