Unde e zapada?



Ochii mi se plimba pe poze, fie ele ale mele, ale prietenilor sau cunoscutilor si toate-mi aduc aminte ca timpul a trecut mai repede ca niciodata si anul acesta nu am vazut zapada,nu am facut un bulgare, nu am alunecat pe gheata si cate si mai cate. Stau si ma gandesc oare sunt eu singura care-mi pun astfel de intrebari? Oare exista pitici (copilasi) ce nu au vazut zapada?

Incep sa-mi amintesc cu drag primele ninsori pe care le-am vazut, nerabdarea in a iesi cat mai repede afara pentru a fi trasa de saniuta. Inainte ca noul sediu al bancii sa fie construit, in parculet faceam oameni de zapada mari pe care ii decoram cum puteam noi mai bine, ori ma furisam in bucatarie si luam un morcov faraca mama sa ma vada, pentru ca omuletul nostru sa prinda suflet, ori ma rugam de mama ore in sir sa-mi dea o cratita de care nu mai are nevoie. Nu-l puteam lasa pe omulet fara palarie. Ceea ce conta pentru noi, cei mici, era sa avem un om de zapada frumos si trainic. Nu pot sa-mi controlez oftatul, toate aceste lucruri par atat de recente si totusi nu ma pot stapani sa intreb: unde a disparut zapada?

Unde sunt trenuletele formate din saniute de pe strada Brailei? Nu conta daca aveam destul spatiu pe straduta, noi il il faceam an de an, trenuletul era format din 4-5 saniute, iar prima saniuta trebuia sa fie neaparat cea mai mare, pentru a tine carma mai bine si pentru ca primul tipa intotdeuna "Partieeeeeeeeeeee!".

Stiu ca au trecut sarbatorile de iarna, dar parca vara fara mare nu merge, cum nici iarna fara zapada nu are nici un farmec. Stau si ma gandesc ce aiurea suna explicatia pe care ai putea sa i-o dai un copil ce te intreaba despre zapada. Ce ai putea sa-i spui? Zapada este doar la munte? Suna total aiurea.

Sper ca nu v-am intristat prea tare, dar as da timpul inapoi pentru o bulgareala si pentru a revedea acea sclipire din ochii copiilor fascinati de zapada.

Chiar daca Craciunul a trecut, colinda nu se demodeaza niciodata, poate doar reface sufletelul inghetat, toate acestea insotite de un ceai fierbinte sper sa va incalzesca inimile.





Niciun comentariu: