Bunătăţi de la bunica

Cu toţii avem o reţetă preferată, ei bine eu am mai mult şi vreau să o împărtăşesc cu voi: găluştele cu prune. Aoleu, de când mă ştiu bunica îmi tot face aceste minunăţii, numai că acum, mai nou, în cei patru ani cât am stat la Iaşi am învăţat să fac cam de toate pentru toţi, deci sunt sigură ca de foame nu am să mor. Vă invit să vedeţi cam cum se face, dar înainte de asdta vă recomand prunele mai cărnoase, mici şi dulci pentru acest minunat desert, iar acum să demarăm procesul:

Ingrediente:

Pentru 5 porţii: 1 kg cartofi, 200 gr. făină albă, 100 gr. unt, 100 gr. pesmet, 1 kg prune, 100 gr. zahăr, 2-3 ouă, scorţişoară, sare
Cartofii, fierţi în coajă, se curăţă şi se trec prin sită sau se dau prin maşina de tocat. Apoi se adaugă făina, sarea, ouăle şi se frământă bine. Din această compoziţie se întinde o foaie mai groasă. Se spală prunele şi li se scot sâmburii. Se taie foaia în pătrate şi în fiecare pătrat se pune câte o prună. Se înveleşte bine pruna în foaie. Găluştele astfel pregătite se fierb în apă clocotită 10 minute. Pesmetul se rumeneşte într-un vas în untul înfierbântat. Se trece prin pesmesmetul amestecat cu zahăr fiecare găluşcă.
Se servesc câte 5-6 găluşte de porţie, depinde şi de cât de mari le-aţi făcut.




Legenda fotografie:


1 - aluatul făcut rulou;
2 - bucăţica de prună aşezată pe o fâşie de aluat;
3 - găluştele înainte de fierbere;
4 - găluştele fierte;
5 - cealaltă parte de găluşte ce fierb;
6 - faza finala a preparării şi anume: tăvălirea găluştelor prin pesmet şi zahăr.


Pe final vă mai vând un pont: pentru ca ele să iasă cât mai uniform, tăiaţi prunele în grosime, nu în lungime


Vă urez poftă bună!
P.S.: o melodie pentru aceste delicoase găluşte.





Niciun comentariu: