Lacul lebedelor

Acum două săptămâni am fost pentru prima oară la un spectacol de balet pentru că mi s-a spus că trebuie ratat. Drumul până acolo a fost el cam lung, dar a meritat cu desăvârşinţă.
Ajunse în faţa scenei am observat că foarte multă lume foia nişte ziare de prezentare a spectacolului şi cum sunt mai curioasă din fire am decis să rog o domnişoară să-mi dea şi mie unul. Nu ştiam despre ce este vorba şi am început să-l citesc. Am aflat că trupa de balet venea tocmai de la Moscova de la teatrul La Classique, iar managerul este un italian. Dintr-o dată luminile s-au stins şi scena putea fi admirată în toată splendoarea sa, urmând ca balerinii să-şi facă apariţia.
Înainte de a merge la acest spectacol am fost sfătuită să văd despre ce este vorba în piesă şi am să-i sfătuiesc pe toţi ce vor să meargă la un astfel de spectacol să facă la fel, pentru că baletul nu este acelaşi lucru cu teatrul. Dacă pe parcursul unei piese de teatru reuşeşti să-ţi dai seama despre ce este vorba, aici nu poţi pentru că se dansează pe întreaga durată a spectacolului.
Pentru cei ce nu ştiu în ce constă povestea pe baza căruia s-a născut acest frumos spectacol de balet o voi relata în aşa fel încât să nu vă plictisesc:

În castelul prinţului Siegfred, ce împlineşte 21 de ani, regina organizează un bal pentru a-i găsi o soţie, invitând toate tinerele din regat. Tânărul nu se opune dorinţei mamei sale, dar preferă să-şi limpezească gândurile ieşind cu prietenii săi; urmărind un stol de lebede ajunge la un lac, unde asistă la metamorfoza suferită de către lebede ce se transformă în frumoase fete. Cea mai frumoasă este Odette; prinţesa îi explică că vrajă este opera unui mag răutăcios pe nume Rothbart, iar vraja este spulberată doar noaptea pe malurile lacului. Îndrăgostindu-se de Odette, Siegfred îi promite că se vor căsători: promisiunea tânărului, făcută pentru prima oară unei fete, poate desface vraja definitiv. Rothbart ascultă dialogul şi pune la cale un nou plan: o va duce la bal pe fica sa Odile, sosia perfectă a lui Odette, dar opusă în ceea ce priveşte sufletul. La bal "lebăda neagră" îl cucereşte pe Siegfred, care nu-şi respectă promisiunea făcută către iubita lui. Odette şi prietenele sale sunt disperate pentru că nu văd o ieşire din această situaţie; atunci când Siegfred descoperă minciuna, acesta se îndreaptă spre lac şi obţine iertare lui Odette. Acest sentiment atât de puternic învinge răul: Rothbart este învins şi cei doi îndrăgostiţi sunt împreună.

Mă bucur că am văzut această poveste pusă în scenă de către o echipă de profesionişti, pentru că baletul rus este renumit pentru frumuseţea spectacolelor sale.
Această experienţă m-a pus serios pe gânduri, pentru că sinceră să fiu am cam neglijat de ceva vreme teatrul şi am de gând ca în momentul în care va începe stagiunea să mă duc mai des.
Teatrul a fost mai mult o pasiune insuflată de către profesoara mea de limba română din liceu, dânsa ducându-ne aproape în fiecare săptămână la teatru şi ţin să-i multumesc pe această cale. Se pare că de când am ajuns la facultate am început să-mi neglijez această dorinţă şi să o ascund undeva în mine. Cred că mi-a trebuit acel impuls, adică să mai merg iar la teatru pentru a reînvia acea dorinţă latentă.
Sper să vă fi plăcut această incursiune în lumea teatrului şi am să revin cu detalii la începutul stagiunii.
Îmi place foarte mult aceast act:


Pun şi melodia ce poartă acelaşi nume:

Niciun comentariu: