La restaurantul japonez

Saptamana trecuta am avut placerea sa merg la un restaurant japonez pentru a incerca si eu pentru prima oara sushi. Nu m-a inspaimantat niciodata ideea de a incerca lucruri noi, pentru ca de-a lungul timpului am descoperit ca unele lucruri se pot dovedi intr-adevar bune.
Am lasat comanda pe seama celui ce a mai incercat mancarea japoneza si la masa au venit trei barcute mari pe care erau diferite tipuri de sushi si sashimi, dar mai interesant s-a dovedit a fi ce era la baza barcutei. Acolo erau doua condimente (ca sa le spun asa), unul verde, care se numeste wasabi si este o pasta foarte picanta ce se amesteca in sosul de soia, dupa care iei cu cele doua betisoare rulourile si le inmoi cu atentie in cel sos pentru ca mai apoi sa le poti degusta in voie. Cel de-al doilea element se numeste zenzere si este defapt ghimber. Am aflat prea tarziu ca trebuie bine inmuiat in sosul de soia si am descoperit care gust de sapun (mie una nu mi-a placut asa de mult).
Sushi in schimb a fost foarte bun si mai ales feliile de peste crud care-l insoteau s-au dovedit a fi delicoase. Sunt sigura ca unii o sa spuna bleah pentru ca e peste crud, dar este vorba despre somon, ton si alti asemenea pesti ce sunt pur si simplu deliciosi.


Al doilea fel pe care l-am gustat a fost peste la cuptor (somon) in sos de soia. Vreau sa va spun ca este pur si simplu delicios. Apoi am mai gustat sushi cu icre de somon, care mi-au amintit foarte mult de pastilutele pe care mi le dadea mama acum ceva vreme si erau pe baza de ulei de peste.
Berea japoneza difera putin de cea chinezeasca prin faptul ca sunt diferite ca si gust, dar totusi este mult mai apropiata de cea obisnuita si a fost chiar buna.

Era sa public articolul si am uitat sa va spun despre betisoare. Daca atunci cand le-am privit pentru prima oara nu-mi confereau incredere ca as putea sa mananc cu ele, am renuntat la furculita si am sesizat ca sunt usor de utilizat daca te invata cineva cum trebuie folosite.

La desert am decis sa merg pe o prajitura mai usoara pentru ca oricat de putin ar parea ca mananci, eu cel putin m-am saturat foarte repede si in consecinta am optat pentru o prajitura cu cocos (in totalitate de cocos) care pur si simplu mi-a dat peste cap papilele gustative.
In concluzie va recomand bucataria japoneza pentru ca mie mi-a plaut in proportie de 95% si cred ca as gasi cu usurinta si alti adepti care sa mi se alature. Sper ca nu v-am facut pofta prea tare.
See you next time! :-)

2 comentarii:

Claudiu M.B. spunea...

Sincer sa fiu nu am incercat niciodata vreun fel de mancare japonez dar arata foarte, foarte apetisant totul si mai ales cred ca este si foarte sanatoasa mancarea lor...

Ioana spunea...

@Claudiu: Aseara am fost iar la japonez si-mi pare din ce in ce mai buna. Cred ca merg mai mult pe ideea de mancare dulce :)