Am sa incep prin a defini termenul de viral marketing si am sa inchei printr-un exemplu.
"Marketingul viral si publicitatea virala se refera la tehnicile de marketing care cauta sa exploateze retelele sociale existente pentru a produce cresteri exponentiale in recunoasterea marcii, printr-un proces similar extinderii unei epidemii. Se foloseste de reteaua Internet si poate ajunge la un numar mare de oameni intr-un timp relativ mic.
Marketingul viral este folosit, uneori, sa descrie un fel de campanii de marketing sub acoperire, incluzand folosirea blog-urilor si a altor forme de relatii cu publicul pentru a face cunoscut, din vorba in vorba, un produs sau un serviciu nou. De cele mai multe ori, scopul campaniilor de marketing viral este de a genera o acoperire a pietei mult mai mare decat ar fi acoperit bugetul companiei publicitare.
Termenul "publicitate virala" se refera la ideea ca oamenii vor vizita si vor impartasi un continut distractiv; este, de obicei, sponsorizata de un brand (marca), care cauta sa popularizeze un produs sau un serviciu. Aceste reclame virale sunt adesea de forma unui clip amuzant, a unui joc flash interactiv, unor imagini sau chiar texte. Marketingul viral este popular datorita usurintei cu care sunt executate campaniile, costului relativ scazut, target-ului bun, si ratei de raspuns rapide. Principalul atu al marketingului viral este abilitatea acestuia de a obtine un numar mare de oameni interesati la un pret scazut.
Prin intermediul Internetului si al efectelor mailurilor publicitare, eforturile B2C (business-to-consumer) au un impact mai mare decat celelalte instrumente ale marketingului. Email-ul genereaza 15% din vanzarile online din America de Nord, procentul continuand sa creasca. Tehnica marketingului viral evita deranjul provocat de spam si incurajeaza utilizatorii unui anumit produs sau serviciu sa il recomande prietenilor. "
Pe 8 septembrie 2009, Oprah Winfrey avea sa afle ca i se pregateste ceva special. In momentul in care trupa Black Eyed Peas a inceput sa cante ultimul hit "I Gotta A Feeling" publicul a inceput sa se miste in acelasi ritm, nimic surprinzator pana aici, numai ca in fata scenei erau aproximativ 21.000 de persoane care au facut un sincron impresionat un flashmob ca sa fiu mai exacta. In tot acest timp Oprah filma cu telefonul mobil tot acest eveniment. Compania care a pus la cale aceasta campanie este T-Mobile, o companie careia termenul de flashmob nu ii este deloc strain. Din pacate Harpo (compania de productie a lui Oprah) a inlaturat filmuletul de pe YouTube chiar daca pe 9 septembrie avea peste 500.000 de vizualizari.
Trebuie luat in considerare ca acest eveniment nu a fost spontan. A fost unul regizat. Peste 800 de dansatori (ce au fost cooptati prin retele sociale precum Twitter sau Facebook) au venit ca sa invete coregrafia. Acestia au fost astfel pozitionati ca sa-i poata ajuta pe ceilalti 21.000 de participanti. Este evident ca aceste eforturi au dus la realizarea unui eveniment spectacular.
Atasez si imaginile video, dar ca sa vedeti in ce a constat efortul participantilor va recomand sa urmariti totate cele 4 filmulete:
Sper ca v-a placut mica "lectie" de astazi si va mai astept pentru ca mai am cateva poate tot la fel de interesante.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu