Romantism dus la rangul de arta

Amore, amore, amore ar spune italienii cand vine vorba de Venezia sau Verona, locuri pe care in vacanta de vara le-am colindat alaturi de iubitul meu si pe care le gasesc din ce in ce mai frumoase (spun asta pentru ca acum doi ani le-am vazut pe fuga).


Anul acesta am lasat timpul sa decida unde ne vor purta pasii, asa ca pana la urma am ajuns in Italia. Desi initial am spus ca vrem sa mergem direct spre unul din cele mai romantice locuri ale Planetei, am ajuns in Genova, un oras pe cat de boem pe atat de modern. Prefectura impodobita cu dantela se imbina perfect cu modernismul acvariului. Un loc minunat pentru familii sau/si perechi. Va spun cu mana pe inima ca indiferent de varsta delfinii, leii de mare si chiar simpaticii pinguini ce ne aduc aminte de "Happy Feet" fac deliciul acestui loc.


Va recomand o plimbare prin port unde puteti admira iahturi ce va vor lua ochii si pe care cu siguranta nu le veti uita asa usor. De la cele clasice la cele moderne toate merita admirate pentru ca vin din toate colturile lumii.


A doua oprire a fost Biella, un minunat oras de la poalele Alpilor, unde vremea este mereu schimbatoare (si nu neaparat in bine). Dupa ce am fost in centru admirand micile si cochetele magazine am urcat spre Oropa, un sanctuar care aduna sute de turisti zilnic. Este unul din putinele locuri unde poti gasi un preparat specific piemontez si anume: pollenta concia, o combinatie de unt, malai si branza. Arata ca o mamaliguta dar este mai mult decat atat. Recomand insa consumul moderat pentru ca poate fi greu de digerat... (cred ca v-ati prins).


Verona a fost urmatoarea noastra oprire si lasati-ma sa va spun ca Romeo si Julieta sunt inca la moda pentru ca orasul era sufocat de turisti ce tasneau de pe fiecare artera. O sa va dati seama cand intrati in orasul vechi pentru ca in stanga veti vedea Coloseumul (mult mai mic decat cel de la Roma, insa daca vreti sa vedeti cum sateau romani la un spectacol merita vazut).



Hmmmm...cu harta pe care o aveam la noi am cam incurcat strazile micute si stramte, dar am reusit sa ajungem la casa Julietei, pentru ca cea a lui Romeo nu este deschisa publicul. Aici puteti face poze cu faimoasa statuie din bronz a Julietei, costumele si o parte din decorul primului film de lung metraj.


Una din urmatoarele opriri ale calatoriei nostre pe taram latin a fost Venezia, un magnet pentru turisti si antreprenori. Poate unora nu le va vine sa creada dar toate mijloacele de transport in comun sunt pe apa, pompierii, salvarea sunt pe apa. Un sistem foarte interesant pe care pana acum l-am vazut numai aici este traseul turistic ce are o anumita culoare in functie de obiectivul pe care vrei sa-l vizitezi. Noi am vrut sa ajungem in piata San Marco si implicit la Palatul Dogilor. Nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut pe stradute un Mac, fapt ce m-a uimit putin avand in vedere ca nu se integra cu peisajul.




Spre disperarea unora hranirea porumbeilor este strict interzisa (poti lua o amenda destul de serioasa), iar anul acesta pareau ca s-au imputinat. Cozile erau acceptabile avand in vedere ca era abia iulie asa ca am apucat sa vedem caii lui DaVinci, sa vizitam Palatul Dogilor cu toate salile, saloanele si camerele decorate cu mult bun gust. Un lucru interesant pe care cred ca ar fi bine sa-l stiti este ca toate salile de judecata si inclusiv inchisoarea erau dispuse pe verticala astfel incat fiecare detinut sa urmeze un anumit traseu bine stabilit.


Un minus pe care-l dau locuitorilor ar merge spre noile bannere ce acopera partile cladirilor ce sunt in constructie. Puntea Suspinelor era incadrata de o pereche de blugi imensa, iar pozele pe care tu ti le doresti devin un lucru comercial si uneori lipsit de bun gust.

Am ajuns la partea mea preferata, mai exact ultima destinatie de vacanta: Gardaland, cel mai mare parc de distractie din Italia. Are de la carusel la nave spatiale, filme 3D, 4D, roller coaster pe grade de dificultate si multe altele. Sincera sa fiu nici daca as fi stat 24 de ore nu cred ca am fi apucat sa ne dam in toate...Este foarte mare, dar zic eu ca-si merita cei 30 de Euro pentru o zi de distractie.

Multe vacante am mai avut, dar parca nici una nu fost atat de plina si aici ma refer la locuri vizitate intr-un timp record.

Acest articol participa la concursul organizat de arhiblog.ro si sponsorizat de Arsenal Park.

Niciun comentariu: