Ratiune si simtire

Dupa cum bine va spuneam cu ceva timp in urma, o carte mi-a captat repede atentia, m-a "sedus", dupa care a inceput sa ma uimeasca cu fiecare pagina a sa, creand dependenta. Recunosc ca in tot acest timp, nu am putut sa nu-mi fac mii de scenarii, sa-mi inchipui finalul, dar sunt mandra, pentru ca totusi am reusit sa o termin inainte de a vedea filmul sau mini-seria celor de la BBC.

"Ratiune si simtire" este o carte scrisa de Jane Austen, pe care cu greu poti sa o uiti, avand acel aer boem, de care te poti indragosti cu usurinta. Este povestea surorilor Dashwood, in timp ce Elinor este o fiinta rationala, cu simt de raspundere si plina de consideratie fata de cei din jur, Marianne este partea sensibila a romanului, reusind cu greu sa-si stapaneasca sentimentele si trairile.


Trecute printr-o recenta intamplare mai putin fericita, membrele familiei Dashwood sunt nevoite sa-si ia inima-n piept si sa-si croiasca drum prin dificilele incercari. Le puteti regasi in cele mai diferite ipostaze, cand triste, cand vesele. Nu vreau sa dezvalui prea multe amanunte, dar tin totusi sa va aduc in atentie faptul ca indiferent de directia pe care o iau lucrurile, cartea se sfarseste bine. Acuma ramane sa decideti voi pentru cine.


O recomand cu caldura celor care vor o carte pentru vacanta, dat fiind faptul ca este usor de parcurs.


Daca tot ati decis ca va merita atentia va mai sfatuiesc sa vizionati si mini-seria celor de la BBC. Nu am vazut serial/film care sa nu se abata de la carte, dar pentru toate exista un inceput...Foarte bine realizat, actori de exceptie si scenariu ce respecta cartea in proportie de 90%.


Acum am trecut la un nou scriitor mai trist din cate se pare, dar sper ca pana la sfarsitul cartii sa rasara soarele si pe filele cartii mele.


O zi cat mai placuta va urez!

Niciun comentariu: