“My shoes, please”. Asocierea imaginii – benefică sau nu?

Am promis că revin în zilele ce urmează cu un spot pentru domni şi sincer am fost prinsă în activităţile zilnice, astfel pentru a vă răsplăti vin cu trei spoturi ce aduc în prim plan asocierea unui brand un nume mare.
În ziua de azi anonimii nu mai sunt în la mare căutare, celebrităţile sunt în fruntea unor mărci, ca muze pentru a aduce acel strop de identitate ce ajută un brand.
După cum spuneam în postul anterior, apariţia oficială a vedelelor în reclame este o invenţie destul de recentă, însă forme primare ale publicităţii există încă din antichitate , în ruinele Babilonului, Romei Antice şi ale oraşului Pompei. Să luăm spre exemplu cazul României, prima agenţie de publicitate a fost înfiinţată în 1880 de către David Adania, firma care îi purta numele. În 1924, Regina Maria a României, cunoscută în toată Europa în urma muncii de voluntariată pe frontul Primului Război Mondial, a acceptat să apară într-o reclamă în care să laude calităţile cremei "Pond´s Cold". Acesta fiind primul pas din istoria publicităţii. Totodată, apariţia radioului, a televizorului şi a tehnologiei digitale a influenţat decisiv advertising-ul, iar obiceiul de a folosi vedete pentru a face publicitate a căpătat amploare. În 1997, Head & Shoulder´s a fost cel care a dat tonul apariţiei vedetelor în reclamele româneşti, promovând produsul cu ajutorul "părului de foc" al Mădălinei Manole, apoi al Andreei Marin şi al Corinei Danilă. De ce sunt alese vedetele pentru promovarea unui anumit produs?
În publicitate celebrităţile sunt alese pentru amplificarea puterii de brand, acest lucru se datorează încercării publicitarului de a asocia capitalul de imagine deţinut de vedeta cu un brand care are nevoie de ascensiune în mintea consumatorilor. Pentru a convinge posibilii cumpărători ca produsul X sau Y în mod sigur ne va face să aratăm precum vedeta preferată sau vom atinge stilul de viaţă specific acesteia, producătorii nu ezită să scoată din buzunar mii de euro. De aceea nu de multe ori ne este dat să vedem cum unii fac referire la acel produs prin prisma numelui vedetei din reclamă. În ceea ce priveşte maşina nu cred că se aplică referirea făcută anterior, dar câţi dintre bărbaţi nu şi-ar dorii să o aibă pe Chaterine Zeta Jones sau pe Carla Bruni pe scaunul din dreapta?!?
Acum că am făcut această introducere vă aduc în atenţie primul clip cu Chaterine Zeta Jones:




Al doilea spot este pentru cei de la Lancia (sincer pe mine nu mă face să o cumpăr – datorită aspectului nu tocmai pe gustul meu, dar şi datorită preţului, de aceea vă las pe voi să decideţi):



Ultimul spot este tot pentru Lancia, dar mi se pare puţin mai agresiv şi mai clar în mesajul pe care vrea să-l exprime:



Cred că am să adaug şi un Poll să văd şi eu cum stau lucrurile.

Niciun comentariu: